Steve Jobs a vrut sa fie Willy Wonka pentru o zi – s-a blocat de o tehnicalitate
Povestile cu Steve Jobs vor avea in curand aer de folclor… Ei, dar pana atunci mai e. Momentan, intr-o noua carte scrisa de Ken Segall, autorul povesteste la prima mana cateva aventuri de pe parcursul perioadei de mai bine de 10 ani in care a colaborat cu Apple si, implicit, cu Steve Jobs.
Ken Segall, autorul unei noi carti intitulate Insanely Simple: The Obsession That Drives Apple’s Succes, este partenerul lui Steve Jobs in unele dintre cele mai curajoase campanii de marketing din ultimii 20 de ani. Pe langa faptul ca a gandit, de exemplu, campania Think Different, in noua sa carte Ken povesteste un episod in care Steve Jobs a vrut sa recreeze intriga din filmul Willy Wonka in care acesta ascundea un bilet de aur intr-un baton de ciocolata.
Segall spune ca Steve a vrut sa faca „exact cum a facut Wonka in film”. In cazul sau particular, era vorba despre o campanie ce gravita in jurul iMac-ului cu un numarul 1 milion. Ideea era ca cine va deschide cutia norocoasa, pe langa un bilet auriu va primi banii inapoi pe proaspata achizitie, plus o calatorie gratuita pana la campusul Apple din Cupertino pentru a primi un tur.
Steve a luat ideea la momentul respectiv atat de in serios, incat a dat echipei sale creative sarcina de a gandi aspectul respectivului certificat auriu. Cireasa de pe tort a intregii povesti este insa faptul ca Steve Jobs vroia sa intampine castigatorul premiului intr-un costum complet a la Willy Wonka, cu tot cu joben si baston.
Dubios e ca respectivul plan nu s-a reflectat in realitate dintr-un motiv extrem de stupid si de infailibil in acelasi timp – o lege din California interzicea orice competitie care presupunea ca participantii sa faca o achizitie. Pacat, mare pacat.